Filtoy Kiters

Tweelijners
Het is nu za mei 25, 2013 8:46 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Ballet maken
BerichtGeplaatst: vr maart 12, 2010 8:10 pm 
goeroe
goeroe

Wie wil er voor mij mijn ballet vliegen 24/25 april a.s. :-)) Ik bak er geen kl*te van om en naar de muziek te luisteren en mijn tricks op de juiste manier uit te voeren en dat ook nog in de maat :roll:
Als jaren vragen een aantal piloten of ik meedoe met een TP maar het bovenstaande hielt mij ervan af. Nu ik de GROTE stap genomen heb mee te doen (in iedergeval één wedstrijd, overige dat ben ik op vakantie) zit ik met m'n handen in het haar.

Nee alle gekheid op een stokje kan iemand een paar "handvaten" aanrijken die mij kunnen helpen een leesbaar ballet stuk te creëren :?:

"No matter how smart you are, you can always learn!"... Tim Benson

Kitebag: http://www.facebook.com/media/set/?set=a.274119132631522.67726.100001003113548&type=1#!/media/set/edit/a.274119132631522.67726.100001003113548/

Profiel  

Berichttitel: Re: Ballet maken
BerichtGeplaatst: za maart 13, 2010 10:49 am 
Site Admin
Site Admin

De hoofdlijnen:
- zorg dat er wat tijd is tussen de 9 tricks onderling, de jury moet tijd hebben om hun score te noteren van je tricks
- geen enkele trick mag eindigen in een landing, tenzij het een trick met een landing is (vb spike, combo, tweepuntslanding...)
- vermijd om gelijkaardige tricks vlak na elkaar te doen (bv een backflip gevolgd door een lazy susan en door een multi-lazy)
- vermijd tricks die gelijkenis vertonen met de start van uw volgende trick (vb doe geen fade net voor je backspins)

Maak je bij de eerste pogingen om een ballet te vliegen niet te druk over je timing op de muziek, de meeste wedstrijdpiloten slagen er nooit in om "op de muziek" te vliegen, ze zijn al blij als hun tricks lukken!
Maak er een gewoonte van om je ballet te oefenen op je muziek, waarbij je enkel de eerste trick pal op een muziekonderdeel doet, en afsluit met de laatste trick ook vlak op een muziekverandering of beat. Bij elke volgende oefening ga je proberen om 1 trick meer ergens op een beat te doen. Doordat je dit veelvuldig oefent ga je ook je ballet beter aanvoelen in verschillende windomstandigheden.

Hoofdzaak is altijd dat je je lekker voelt bij je eigen vliegeren, dat je er plezier in hebt. Daarnaast stel je best een ballet samen dat heel 'leesbaar' is voor de jury, dat helpt ook een heel stuk!

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma maart 15, 2010 3:54 pm 
goeroe
goeroe

Bedankt voor de info Hugo. Hier ga ik mee aan de slag
:D

Kitebag: http://www.facebook.com/media/set/?set=a.274119132631522.67726.100001003113548&type=1#!/media/set/edit/a.274119132631522.67726.100001003113548/

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma maart 15, 2010 5:31 pm 
junior
junior

zet 'm op willy

toen ik voor het eerst meedeed in deventer liet ik een leuk deuntje opzetten en vloog ik mijn tricks

het was de eerste keer dat ik op muziek vloog :lol:

voor het komende seizoen het ik al wel een aantal keer op muziek gevlogen

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma maart 15, 2010 7:15 pm 
expert
expert

Ik oefen praktisch nooit met muziek.
Toen ik , een paar weken voor de aanvang van het vorige seizoen ,een keer niet kon slapen heb ik mijn muziekje door m'n hoofd laten gaan en de tricks een plek gegeven. Dat ging perfect en ben daar zelfs mee in slaap gevallen.
S'ochtends kon ik het me allemaal precies herinneren .
Ik heb toen een paar middagen met de mp3 speler gestaan en heb me alleen maar gefocust op die plekjes in de muziek en dan "proberen" daar de trick zo goed mogelijk te doen.
Ik merkte al tijdens de eerste wedstrijd van dat seizoen dat ik hier enorm veel baat bij had en ineens ook met veel meer vertrouwen m'n wedstrijd stond te vliegen.Heeeeeeeel anders dan de seizoenen ervoor.
De tweede wedstrijd(Zeebrugge) werd ik (tot mijn grote verbazing) zelfs tweede.
Later merkte ik dat er ook tussen de tricks meer lijn in mijn ballet kwam. Dit gaat ongemerkt , doordat je toch per trick een favoriete manier van aanvliegen en positie in het windvenster hebt ontwikkeld.Mis je een trick , wordt je niet dusdanig nerveus dat je hele ballet de mist in gaat. Nee , nu denk ik......hup , volgende trick.
Ik baal er nog steeds van dat ik vorig jaar Lommel heb gemist , want ik had een goede kans op de top 3(van Nederland).
Benieuwd of het zich dit jaar doorzet....het is alleen jammer dat ik tegenwoordig minder fanatiek ben , de absolute noodzaak tot oefenen is een beetje weg omdat ik de meeste tricks redelijk beheers.Daardoor ga ik meestal alleen nog in gezelschap , maar heb daardoor nog meer plezier!!!

Maar om maar effen aan te geven wat een paar simpele aanknopingspunten kunnen doen.
Ik denk dat je het jezelf niet TE moeilijk moet maken.
Vertel me maar eens....hoeveel mensen vliegen er nou echt een perfect ballet ??
Dat is maar aan weinigen gegeven.Uiteindelijk gaat het toch alleen maar om het plezier......

Profiel  

BerichtGeplaatst: di maart 16, 2010 3:55 pm 
goeroe
goeroe

Krijn, Pierre,

Ik heb inmiddels een muziekstuk gevonden van 3 min; Belaruse van de band Levellers of Next to You van The Police. De laatste is lekker fel en ik hou wel van snelle, velle tricks (ja ik weet het ze moeten rustig en mooi gevlogen worden)
Welke het wordt weet ik nog niet.

Ga toch maar met de MP 3 op stap. Het vertrouwen groeit na deze topic gelezen te hebben :mrgreen:

Plezier ja dat heb ik altijd wel als ik die lijnen in mijn handen heb :lol:

Bedank mannen
:D

Profiel  

BerichtGeplaatst: di maart 16, 2010 8:33 pm 
Addict
Addict

Opletten geblazen beste Willy,
dat je dacht dat dan nu opeens de onverhinderde hindernissen van een superbegeesterde beginnelling als diepvriesstikstof met de overweldigende zonneérupsies zou koppulleren, om het walhalla der met talenten gefortuneerde trickpiloten meteen gekontroleerd stormenderwijs binnen te glijden, met door pijplijdingen kolkend zweet en azuurblauw kontrafillerazend bloed en diabolieke sakristiehunkerende tranen als inspanning of als baggage of als populisties praatbrilletje. Zeepbellen, zeepbellen, zeepbellen, ...
Ieder hemelt op hier, ander hemelt op gaar,
trickvliegeren op muziek,
klanken laten gillen in je armen door je haar,
een paar handen los,
vliegertje vliegert lekker, midden in het bos,
ieder juicht erop los, enthoesiasme smeedt een schaar,
de kapsonevrije jury kronkelt zich Amazonesgewijs tesaam in stijl,
sterven aan het begin met je vlieger totaal los,
kriebel knoei foefel troef help geil,
stomme stilte doorboort de geluidsmuur,
applaus en whoegehuil zalven het gewricht spelenderwijs,
... zeepbellen.
Nu serieux.
Er is me toch een héél belangerijk essentieel hoegenaamd gevoelig belangerijk hoofdpuntzaakje ten berde gebracht tijdens de bootcamp laatst door Paul Breddels. Namelijk: hoe niet te niet knoeiën om meesterlijk te kunnen vliegeren.
Het is te zeggen zoals ik dat zie is als de materie en filosofie om hoe dat je ... Tricksparty ervaart & stunten kan, maksimaal genieten en top zijn en voelen gedurende 't vliegeren... dat je toch maksimaal het Nederlandse forum mag uitdiepen en ten gronde de grondbeginselen (ik ben de echte term vergeten), die geschreven zijn na de bootcamps en zowel de teksten in het Vliegerwereldmagazine...
Je vindt genoeg snuff om Jou data op één lijn te naaiën.
Vervolgens too the point.
Maak en kies je muziek niet al te hitsig of up-tempo!
60-beat is idéaal voor beginners (zie & lees Pierrkes suppositoriastische knaldachtige thriller - ééntje hierboven).

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo maart 17, 2010 9:46 am 
goeroe
goeroe

Oke Frank (leuk stukkie weer) ik zal nog eens verder moeten zoeken naar een rustiger muziekje denk ik.

Samenvattend;

rustig muziekje, lekker ontspannen je 9 tricks doen (gelet op Hugo's advies > een goede mix maken) en zo nu en dan een muziekpunt kiezen om en trick daarmee gelijk te laten vallen...

Dit moet gaan lukken :D

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]