niiels schreef:
volgens mij werkt het een beetje als een Revolution.
Ik denk dat de vlieger sneller zou moeten vliegen als je de rem-lijnen inkort!
Dit zijn de onderste lijnen als je naar boven vliegt!
Niels
dit is totaal onjuist
een revolution verdeelt de kracht van de vlieger over alle 4 lijnen waardoor je deze niet 'rem-lijnen' kan noemen, door gebruik van de onderste lijnen zet je de revolution wel in een andere hoek tegenover de wind en daardoor gaat hij sneller, trager of achteruit vliegen. of je duwt de onderste lijnen helemaal van je weg en dan verliest de rev soms helemaal de druk van z'n zeil om dan recht uit de lucht te vallen
bij een powerkite/foil zit alle kracht op de twee stuurlijnen en de remmen zijn wel degelijk remmen, als je eraan trekt komen er flappen in de wind te zitten die de vlieger afremmen (zoals op de oude skytigers) of je trekt het profiel van de kite helemaal omzeep zodat de vlieger ook remt (stopt met vliegen). meer nut dan handig zijn bij het landen van de vlieger of kort kunnen draaien hebben die lijnen niet
om het probleem van de snelheid op te lossen moet je een aantal dingen aanpassen
- het profiel moet wss dunner
- de vlieger is wss ook redelijk hoog tegenover de breedte
als je vliegers kunt maken en de moed en kennis hebt om de kite aan te passen kan je het altijd eens proberen
anders zou ik aanraden de kite mss te verkopen om daarna een kite te kopen die beter voor buggyen geschikt is
wat mss helpt is belachelijk korte lijnen gebruiken 15m ofzo, alleen gaat de kite dan wss ook minder trekken
draai het of keer het, een kite van 6m² blijft traag, zei het door het gebruik bij lichtere wind en het grote oppervlak.