Op algemene aanvraag een verslag:
Ik en Wim zijn zaterdagmorgen rond een uur of 8 uit Temse vertrokken om voor 11 uur in Stella-Plage te arriveren. Eenmaal aangekomen liepen we meteen een aantal bekenden tegen het lijf waaronder (hoe kan het ook anders) Christian Derefat. Na Wim's 2 jaar lange afwezigheid op de franse evenementen was er veel bij te praten met jan en alleman. Toen we uiteindelijk toch met iedereen een babbeltje gedaan hadden was het tijd voor het echte werk.
Aangezien er maar een licht briesje stond, ben ik begonnen met de akuji SUL en heeft Wim zijn masque UL bovengehaald. Daarna hebben we Christians nieuwe creatie nog eens aan de tand gevoeld met iets te weinig wind deze keer.
In de namiddag begon het eerste deel van de wedstrijd: het freestyle gedeelte. Dit was ongeveer hetzelfde concept als een trickout, maar de verliezende deelnemers van de eerste ronde vielen meteen af, in tegenstelling tot wat onze noorderburen doen. Wim eindigde op de derde of vierde plaats, en ik deed eens niet mee voor de verandering.
's avonds zijn we dan iets gaan eten, en zijn we richting camping getrokken om Wim eens danig te imponeren met mijn nieuwe aankoop bij decathlon.
Aangezien we het zaterdagavond niet te laat gemaakt hadden, waren we vrij vroeg uit de veren om richting strand te trekken. Met een zak vol boterkoeken van de plaatselijke boulanger en zicht op zee (inclusief regenwolken) hebben we dan ontbeten vooraleer we het strand opgingen. Aangezien de kans er dik inzat dat we drijfnat gingen worden hebben we het tentje ook maar opgezet deze keer. Om het leed wat te verzachten kwamen Laurent Marcy, Denis Placette en Maxime Bouquet zich naast ons vestigen.
Na wat gevlogen te hebben met mijn xt.r vented was het dan tijd voor de "stack"-balletten, en gelijk ook voor onze eerste portie regen. Wim moest in de eerste helft van de wedstrijd aan de slag waarbij ik als groundcrew fungeerde. Daarna zijn we in het tentje gaan zitten om naar de andere baletten te kijken, becommentariëerd door Wim.
Tijdens de pauze 's middags zijn we dan nog eens naar het centrum van Stella-Plage geweest op zoek naar Richard & co, en een taartje voor Wim.
Na de middag hebben wa nog wat gevliegerd en naar wat pair-baletten gekeken toen het weer begon te regenen. Rond een uur of drie hebben we dan toch maar besloten wat vroeger huiswaarts te keren omwille van de voortdurende regen, en omdat Wim nog 3 dozijn planken moest vernissen tegen de volgende dag.
Wachtende op de bevestiging van een vervroegde prijsuitreiking zijn we nog iets gaan drinken met de mannen van Drole D'oiseau, en l'Atelier. Toen bleek dat het nog een eind ging duren zijn we naar Dominique geweest achter Wim's prijs en zijn we vertrokken richting België.